14 Ağustos 2008 Perşembe

SiYaH SüT


Siyah sütü almadan önce olumsuz eleştiriler okudum. Hem Elif Şafak için hem de siyah süt için…

Şimdi bu kitabı okudum ve bir kadın olarak hiçbir olumsuz fikrim yok. bu kitabı okumak bana müthiş bir zevk verdi ve bilmediğim çok şeyi öğrendim. kadınlar ve dünyalarımız hakkında ve Elif şafak bu hayatta yazma yeteneğine hayran olduğum kadın yazarlar arasına girdi.

Siyah süt her ne kadar “yeni başlayanlar için postpartum depresyon” alt başlığını taşısa bile depresyonla ilgili bilgileri son 50 sayfa arasında… Bunun dışında yazar; kadın olmak, anne olmak, hem anne hem kadın yazar olmak ve bütün bunların içinde kendi iç seslerinde kendi çıkış noktasını bulmaya çalışmasını kurgulamış. Kadınlığıyla barışmasını, anne olmak yolunda verdiği mücadeleyi, kadınlığının annelikle beraber olgunlaşmasını anlatıyor. Ve ne kadar ben olmuş insanın bir kadın bir anne olarak kendisini bulmamamsı imkansız çoğu yeri beni ağlatan içimdeki geçmişimle beni yüzleştiren yanlarını okudum.. etkilendim.. öğrendim..
Ve başka anne olan kadın yazarlardan örnekler vermiş …

Ve ne kadar bizmiş o kadın yazarlarda ve ne kadar zor şartları göğüslemek zorundalarmış.
Bence en güzellerini hak ediyorlar nede zorlu yaşantıları varmış …ve anne olmayı yazarlığa seçenlerin hayatlarındane kadar fedakarlık yaptıklarını gösteriyor
Çok zor fikir adamı olmak…
ve fikir annelerinin yazması.
Sonra kadın yazarların otobiyografilerinden bahsetmesi. Çok güzel ve beğeniyle okuyacağınız bir kitap bence..
Ben etkilendim… sizi de etkileyeceğine eminim
Ben Elif Şafak kitaplarını okumak istiyorum.
Sizelere de tavsiye ediyorum…
Lütfen tüm kadınlar okusun. ve kaynanalar okusun:) baba adayları kadınların neler yaşadığı anlamak adına ve kadınlarını dahamutlu etmek isteyen baba adayları lütfen okusun. Aslında tüm insanlar için çok çok güzel ve öğretici ben dersimi aldım.

Ha birde şu var kitabın okunma yönteminde elif şafak “bu kitap okunur okunmaz unutmak için yazıldı. Suya yazı yazar gibi demiş. Bunu Elif Şafak’tan dinlemek isterdim. Kitap aralarında serpiştirdikleriyle elif şafak bu kitabı suya yazmamış.
Elif şafak” kitapların anneleri okurlarıdır yazarlar değil “diye iddaalı bir laf atmış ortaya. Eğer yazarlar kitaplarını romanlarını doğurmak şiirlerini doğurmaktan bahsediyorlarsa o zaman kitaplarının anneleridirler.
Sorarım ona hangi anne evladını unutur. :)
simdi sıradaki kitabım "kürk mantolu madonna"..

YaReDiR SiNeDe EsKi SeVGiLi

Yaredir sinede eski sevgili Eski sevgili eski günler Hayata baksana takmıyor kimseyi Hiçbir şey diriltmez artık geçmişi Ya...