10 Ocak 2011 Pazartesi

HiNDi ZaHRa - GüZeL TaNGo


Hindi Zahra - Beautiful tango
...

 Guzel yabancı

Beni elimden tut

Butun gece dans ettir bana

Bu sansı almak istiyorum

Cunku hareket edisine bayılıyorum

ve kalcalarıma ellerini koyarken

Bende yavas hareket ederken

Kendimi nehrin akısının ustunde hissediyorum

Cunku evet zamanımız var
...


Yarı Fransız yarı Faslı olan Hindi Zahra, hayatını Paris ve Londra arasında mekik dokuyarak geçiren bir sanatçı. Baştan sona albümünü tek başına hazırlayan ve İngiltere’nin en önemli müzik dergilerinden “The Wire” tarafından ‘yeni Billy Holiday’ olarak tanımlanan Zahra, “Bir söz yazıyorum, bir gitar tınısı çalıyorum, gitarları kayde...diyorum, sonra da sözleri üzerine yerleştiriyorum” diyerek bu ‘el emeği, göz nuru’ üretim sürecini özetliyor. Pek çok enstrümanı çalabilen marifetli Zahra projektör ışıklarından uzak, basmakalıp popüler müzikten ayrı kendine özgü otantikliğini ve kalitesini konuşturuyor.


Fas kökleri ve Paris’teki hayatı arasında gidip gelen Hindi Zahra’nın ilk üretimi çarpıcı folk, çöl blues ezgileri ve Afrika/Amerika müziklerinin harmanlanması.

Albümünde Fas köklerinden de kopmadığı gözlenen Hindi Zahra, şarkılarında bendir gibi geleneksel enstrümanlara da yer veriyor.

7 yorum:

  1. yaptığı işi ne kadar hafife alıyor..aslında tam da olması gerektiği gibi..sevdim.

    YanıtlaSil
  2. Kendinden bu kadar emin ve cesurca sevdim bunu:)ilk defa sayende izledim çok güzelmiş sağol:))
    Not:yanlış anlamazsan şu blogundan yorum kısmında olan kelime doğrulamayı kaldırsan hani kolaylık olsa bize:))

    YanıtlaSil
  3. parmakuçlarım;
    ilgine teşekkürler
    bende takipediyorum sizi
    ama şu yoğunluk düşünüyorum
    yazamıyorum yorumları inanın ki
    ama hep buralardayım bilesiniz
    elbet bir gün buraya da yetebileceğim.
    halbuki bak işine bir de o kadar yoğunluğun içinde bunuda yapmaya çalışıyorum kusura bakmayayın oldu mu yazamadığım yorumlar için

    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  4. puzzle;

    biliyomusun senin belki ailenden biriyimdir :) kim bilir
    beni buraya bağlıyo yazdığım yorum cevapların biliyomusun?
    işte bir yerlerden tutanacak bir şeyler veriyor yaradan
    bir sebep bir çekim gücü dimi

    çok memnun oluyorum bilesin

    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  5. puzzle;

    bu arada unuttum asıl meseleyi akşam nereden yapıldığını öğreniyim inceliyim düzelticem o doğrulama mı nedir

    şimdi hiç vaktim yok incelemek için

    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  6. Sizden bunuları duymak inanın beni nasıl mutlu etti,böyle yüregi güzellikler dolu dostlar ,arkadaşlar edinmek her kula nasip olmaz,o yüreginizin güzel duygularını blogunuzda paylaşmakta okumakta inanın huzur verici.Bilmenizi isterimki ailem kadar oldunuz:)

    YanıtlaSil
  7. puzzzleeee;

    canıııımmm yaaaa....
    asıl ben çok teşekkür ederim
    ne güzelsin
    aslında çok yorum yapmıyordum
    okurum ama severek hemde
    seni işte takip ettiğim bir sürü kişi var bazen kaybederim adreslerini yeniden bulurum falan
    bir iş yaparken yorgulmuşum şöööle bir kafa yapıyım derim açarım okurum sizleri
    çok iyisin sende aslında yorumsuz sadece yazdıklarımı okuyarak böle düşünüyosun bu demektir ki ne güzel yansıtmışım ben beni dünyamı teşkkür ederim beni mutlu ettin
    ben kendimi bir şey sandım ;)

    sevgiyle...

    YanıtlaSil

çok naziksiniz demekki yoruma değer buldunuz efendim çok çok teşekkür ediyorum en kısa zamanda aktif edeceğim ve bloğunuza uğrayacağım sevgiyle kalın.

YaReDiR SiNeDe EsKi SeVGiLi

Yaredir sinede eski sevgili Eski sevgili eski günler Hayata baksana takmıyor kimseyi Hiçbir şey diriltmez artık geçmişi Ya...