6 Mayıs 2011 Cuma

GöKÇeÇiÇeK

Sevgili Deep; MiM demiş bana
Konusu: Sevdiğiniz yeşilçam Filmi

Yeşilçam filmlerinde bir şey var. Sabah saatlerinde bile denk gelseniz sizi bir yerinizden yakalıyor ve ekrana mıhlıyor. Kalakalıyorsunuz olduğunuz yerde. Yaşadığınız zamandan, bu zamanın gerçekliğinden alıp bambaşka bir dünyaya bambaşka bir zamana savruluyorsunuz. Ağdalı replikler, ağdalı müzikler, abartılı mimikler ve ama hayat böyle değil ki diye itiraz edeceğiniz milyonlarca hatanın hiçbiri gözünüze görünmüyor. Zamanda yolculuk böyle bir şey değilse nedir?
işte böyle günlerden birinde ben meleğimi daha karnımda taşıyorum. İşte bu filmi izledim daha öncesinde de izlemiştim ama o gün bende daha çok bir etkileşim yaptı. taaa ki filmin adını evladıma verdim. :))))
Nasıl ama deep :)) bayaaaa çok etkilemiş dimi
konusu ise şu ; 18.yy sonlarında göçerlikten vazgeçip, Anadolu ovalarında Tuz eminliği yaparak yerleşik düzene geçme çabasına giren Yörüklerin öyküsü anlatılmaktadır. Bu düzene geçerkenki gönül hikayesi de vardır filmde işte Hülya Koçyiğit yani Gökçeçiçek o Yörük obasında bir genç kızdır. Bence izleyin bir deneyin bakalım bu filmide… Belki çoğunuz izledi. Bende önemli bir yeri vardır. Çok hemde çooookkk aşağıda da o fildeki iz bırakan bir türkü vardı "yüce dağ başında bir ışııkkkkk" süperdi Kıraç yorumlamış bu türküyle Kıraç'ın bir sürü videosu vardı ama ben bu doğal canlı performans olan sabadaki çekimini daha çok beğendim hepinize iyi seyirler
lütfen bir tıkla türküyü dinlemeyi unutmayın sizde beğeneceksiniz eminim

9 yorum:

  1. "Gökçe "nin anlamı ne şimdi daha başka analiz edeceğim..Bu filmi pek anımsayamadım.

    Bir ara özet düşersen sevinirim,şimdi nereden bulacağım bilemedim..:))

    YanıtlaSil
  2. sahi müziği dinleyemedim,yne bir engelleme var sanırım..:)

    YanıtlaSil
  3. sevgili crazy;

    gökçeçiçek eski Türk obalarında hiç evlenmemiş genç kızlara verilen isim
    işte bu film o duygusal dünyamda beni çok etkilemişti
    bir sürü isim hazırlığı çöpe ve isim hazırdı artık bu filmle
    bence izlemişsindir ve tekrar izleyebilirsin ben tekrar izlemek istiyorum :)

    çok çok sevgiyle

    YanıtlaSil
  4. canımcım DNS ayarlarını değiştirmedin mi
    türkü youtube dan eklenti

    dinle beğeneceksin ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu yüce dag basında türküsünü kim söylüyor ?

      Sil
    2. sevgili unknow ; kıraç' tan dinleyin lütfen

      Sil
  5. eee ben bu türküyü çok çığırırım ama o filmin müziği olduğunu bilmiyordum..

    bu filmi izlemediğim belli oldu şimdi..:))

    YanıtlaSil
  6. Yurketen damlalarim :)

    cok guzle anlatmsissin Hic seyretmemistim bu filmi ama dogru
    bazen boyle turk filmleri seni ekrana yapistiriyor
    masal gibi:)
    anneler gunun cok cok kutlu olsun:)
    gokcecicekle :)
    mandalina agacin

    YanıtlaSil
  7. canım mandalina ağacım;

    seyret belki beğenirsin ;)
    senin çok çok kutlu olsun
    canım benim....

    sevgiyle...

    YanıtlaSil

çok naziksiniz demekki yoruma değer buldunuz efendim çok çok teşekkür ediyorum en kısa zamanda aktif edeceğim ve bloğunuza uğrayacağım sevgiyle kalın.

YaReDiR SiNeDe EsKi SeVGiLi

Yaredir sinede eski sevgili Eski sevgili eski günler Hayata baksana takmıyor kimseyi Hiçbir şey diriltmez artık geçmişi Ya...