8 Eylül 2010 Çarşamba

BuGüN BaYRaM MıŞ...

(bu yazımı geçen bayram yazmıştım ama bugün bir baktım of of one dedim 160 kişi bloma girmiş şimdi baktım 258 kişi ve 9 kişi online of dedim ya bune bi baktım istatistiklere herkes bayram yazımla ilgilenerek gelmiş buralara kadar taaa dünyanın öbür ucundan...burada anlatıklarım hepsi benim anılarımdaki bayramlar... çocukluğum... sevdiklerim... artık bizimle olmayanlar... hepsi burada hepiminize nice mutlu bayramlar diliyorum... Sevgiyle...)

Bugün bayram mış...
Burda mecmuasından ya da vitrinlerden seçtiğimiz elbiseleri dikmiş annem bize. Yakaları organzeli, ya da dantellerle bezenmiş. Rugan kırmızı ayakkabılarım başucumda arife akşamı alınmış. Esin'in saçları hep örgü imiş iki tane, uçlarında kocaman dikilen kıyafete uygun kurdeleler, benimki her zamanki gibi kısa, özgür hep istediğim gibi. İlker’in saçları birkaç gün önceden berbere gidilmiş kısaltılmış.
Bugün bayrammış…
Anneannemle dedemin ellerini öpmüşüz. Babamın anne ve babasını kabristanda ziyaret etmişiz.
Para, adı ne olursa olsun, "bayram harçlığı" olarak bile, öyle ele sayılmazmış. Büyüklere alışverişlerde zarf içinde, çocuklara mendil arası verilirmiş.. Para değil hangi mendilim daha güzeline bakılırmış.
Bugün bayram mış…
Babamın aklında ile büyüklerinin bir listesi vardır. Kimse ihmal edilmesin, kimsenin gönlü kırılmasın. Kapıları çalmışız çikolatalar, baklavalar, fıstıklar çerezler ikram edilmiş.
Mendillerimiz çoğalırmış, çikolataların yaldızlı kağıtlarını küçük parmaklarımızla düzleştirip saklarmışız. Yürüyerek gidermişiz her yere.. Bulamadıklarımıza "Bayramınızı kutlarız” diye kartlar bırakırmışız. Postadan bir sürü tebrik kartı çıkarmış. Üzerleri pullu olanlar, hareket edince göz kırpanlar, manzara resimleri.. Hepsini saklarmışız.
Bugün bayram mış…
Öyle uzaklara saçılmamışız daha..
Öyle uzaklarda uyanmamışız..
Tüm aile bir aradaymış.
Bir rüzgar esip hiç kimseyi dağıtmamış her bir yana.
Bugün bayram mış…

Öylesine bir günmüş gibi geçip giden bayram mış…
Hepimiz bir aradaymışız.
Henüz o ayrılık rüzgarı esmemiş babaocağında.
Bayramlar değişmedi aslında bizler değiştik…
Bugün Bayram mış... mış... mış... mış...

Bayrammış...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

çok naziksiniz demekki yoruma değer buldunuz efendim çok çok teşekkür ediyorum en kısa zamanda aktif edeceğim ve bloğunuza uğrayacağım sevgiyle kalın.

YaReDiR SiNeDe EsKi SeVGiLi

Yaredir sinede eski sevgili Eski sevgili eski günler Hayata baksana takmıyor kimseyi Hiçbir şey diriltmez artık geçmişi Ya...